Fre 1/1 2010


Bilder från vårat nyårsfirande, maten fick jag tyvärr ej med på bild. Men deserten och delar av
Mosters och Bs hem kom i alla fall med. Hemmet är hur fint som helst med vitt som bas och med röda inslag nu så här kring juletid.



Välkommen 2010!
Den första dagen på det nya året är här och jag hoppas på ett riktigt bra 2010!
Jag hade en helt underbar nyårsafton tillsammans med mina nära och kära med mycket prat, skratt och god mat! Kvällen började med att baby kom hem från jobbet, tog en snabbdusch och fixade sig iordning. Ca en timme efter hans hemkomst blev vi, Pappa och G hämtade av B. Och vi åkte direkt hem till Moster & B. Blir varje gång helt förvånad och lite smått avundsjuk när jag kommer hem till dem. Hennes & Bs hem är så himla fint! Skulle också vilja ha det något i den stilen och Nall instämmer. Men det är sådant som får ske vartefter och vid en eventuell flytt när det väl händer.

Väl där blev det en drink och prat medan maten värmdes upp. Helt underbart gott. Maten bestod av baconlindad kyckling, grekiska biffar, tsatsiki, guacamole, hummus, två olika sorters bröd, ett som var rostat i ugnen och ett färskt nybakat vid namn foccacia, min sallad samt småplock i form av oliver och marinerad rödlök. Deserten bestod av färska jordgubbar, ananas och granatäpple varvat med vaniljgrädde.

När maten var avklarad och magen fått vila lekte vi lite roliga lekar som hade sin start med tipspromenad inomhus. Hur kul som helst! Tyvärr vann jag inget, och det fanns heller inget pris, men jag kom inte sist i alla fall. Upptäckte när leken var klar att klockan redan hade närmat sig 23:30 och tv:n sattes på för att höra ring klocka ring och välkomna 2010 som vi gjorde utomhus med ett glas hallonchampagne!
Medan vi stod där och såg på de fantastiska fyrverkerierna diskuterade Moster och jag hur snabbt detta året verkligen har gått och att det inte alls känns så länge sedan som hela 10 år sedan år 2000. Helt galet!

2010 var välkomnat, musiken sattes på och dansen kunde börja. Tror att alla var uppe och dansade någon gång. Det brukar jag aldrig kunna göra annars, men just B och jag är urbra på att dansa till inget kan stoppa oss nu med blackjack. Känner mig lika dum och det är lika roligt varje gång!

Hoppas ni haft ett lika fint nyårsfirande som jag har!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Cajsa

God fortsättning, sötaste! :D

2010-01-01 @ 15:12:30
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Guu, så god middagen låter! Foccaciabröd är SÅ gott!



Desserten skulle jag inte heller tacka nej till. ;D



Ditt nyårsfirande låter verkligen supernice, och lyckat!

2010-01-01 @ 16:38:00
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Diana

Låter ju som en underbar kväll :)

2010-01-01 @ 16:46:27
URL: http://salsan.blogg.se/
Postat av: V I L J A

Svar: tack! ^^

Allt bra idag?

2010-01-01 @ 20:12:25
URL: http://viljasvarld.blogg.se/
Postat av: Nadja

Jag gick ut själv men där var mycket människor som kollade. =) Var du ute och kollade fyrverkerier? =) kram

2010-01-01 @ 20:16:52
URL: http://nadjaslivliga.blogg.se/
Postat av: minnie

Gott nytt år och god fortsättning :)



Kram Minnie :)

2010-01-01 @ 20:45:31
URL: http://www.minnies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0