Tisdag 30/11 2010


En bild från i lördags då vi var hemma hos Mo.  Mysbeslysning finns lite här och var hemma hos dem, bland annat i form av dessa lysande kulor.

God kväll!

Idag
har det verkligen varit en heldag hemifrån förutom att vi var hemma en snabbsväng och åt mat.
Våran dag började redan vid strax efter 09 imorse. Jag vaknade redan innan det och fick till slut inte ro att ligga stilla. Så jag gick upp, vek in tvätten och satte på te och kaffe. Blev inte någon frukost för någon av oss. Jag har fortfarande inte fått tillbaka min matlust helt och hållet än. Men det är fortfarande så nytt med allt det här jobbiga. Som jag skrivit tidigare så tror jag att det tar ett tag innan livet kan återgå till det normala.
Hur som helst så åkte vi direkt efter morgondrickat iväg till vännerna som fick sitt första barn den 19 november. Där blev vi ett tag och fikade samt att jag fick testa att hålla i den lilla tösen Emilia som hon heter, hennes pappa Mattias la henne i mina armar. Så väldigt liten och söt! Hon låg i min famn och tittade och sträckte på sig innan det var dags att få komma över till sin mamma Lina igen.

Blev efter det besöket över till garaget där Bs bil stod eftersom Nall igår lovat honom att hjälpa till att byta till vinterdäck som vi köpte och bytte idag. Det tog ett bra tag och ännu längre kändes det med tanke på kylan. Idag har det verkligen varit kallt ute. Tur att vi slapp att byta utan bara lämnade in bilen och fick det gjort på en halvtimme eller så. Under den halvtimmen fick vi lov att vänta på kontoret som trots att det var varmare än vad det var ute ändå var kallt.

Snabbt efter det hem och äta pizza som vi köpte på vägen hem för att åka och hälsa på killens mor som nyligen blivit opererad. Det var helt okej med henne och hon ville att jag skulla hjälpa henne att julpynta. En tanke från henne för att jag ska må lite bättre tror jag och en väldigt fin sådan då jag älskar att julpynta så det gör jag gärna.

Efter besöket där blev det full rulle hem till Mo och B där B väntade utanför på att få tillbaka sin bil, så den ställdes i garaget och så fick vi skjuts hem i deras nya audi a4 cab. Hur fin bil som helst och för ett tag där kände jag mig lite smått avundsjuk på bilen. Så vi kom hem för bara en timme sedan ca, så nu blir det en lugn kväll framför tvn med en god kopp te och efter det blir det cola, tortilla chips med barbecuesmak och salsadipp. Gott! Måste se till att få i mig något.

Som ni kan läsa har mina dagar varit fulla av saker att göra sedan den tragiska händelsen i torsdags och själv har jag bara varit en dag. Men detta är precis vad jag behöver, sällskap och saker att göra.

Kommentarer
Postat av: eva

hej..men det är roligt att ha att "göra"

full rulle...samma här typ...

nå vad tycks om min video då?

kram

2010-12-01 @ 11:03:33
URL: http://evapinglans.webblogg.se/
Postat av: elin

vilken mysig bild! jag måste också börja julpynta:)

2010-12-01 @ 13:04:10
URL: http://simsalabimen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0