Söndag 8 maj 2011


Lite bilder från helgen. Pappan min skämtade om sin blomlåda på balkongen, två stycken majblommor som han köpte. Bild ser ni även på söndagens middag och lite grönt.

God kväll!

När
det är fint väder vill man ju gärna passa på att vara ute. Och det har jag också varit den här helgen. På fler än ett sätt. Kan ju börja med att berätta hur de gångna dagarna har varit, som jag alltid gör.

Fredagen: Åkte hem till Daniel där vi spelade lite spel, drack vin och lite drinkar. Det var en trevlig kväll och vi hade en del samtal om en hel del intressanta saker. Blev kvar så pass länge som 01.30 innan jag bestämde mig för att ta en promenad hem. Även om det var kyligt var det skönt, men kvällen slutar inte där. Skrev under hela kvällen sms med en från nätet och vid en 03.30 tiden träffades vi en liten sväng ute. Gick och pratade om lite allt möjligt. Livet i det stora hela innan jag gick hem och sov i några timmar.

Lördagen (igår): Det blev inte alls mycket sömn, vaknade vid kl 11.00 och bestämde mig för att gå upp, ringa till Daniel som jag var hos kvällen innan för att höra när jag kunde komma och hämta spelet som jag skulle köpa av honom. Så det var vi och hämtade vid 12.30. Sedan åkte vi till en mack, köpte kaffe och choklad. Myste lite i solen innan vi åkte för att hämta Denny som fick följa med till media markt för att köpa en ny bilstereo samt nya högtalare till bilen. Musikspelaren är en sådan där det inte behövs cd skivor utan det räcker med usb minne. Perfekt!
Direkt efter det var det bara att åka vidare till farmor & farfar där vi firade farmor som fyllde år. Blev efter det att åka och träffa Mo & B en kort stund för att sedan bara åka hem och gå in och ut genom dörren mer eller mindre. För vid 21- tiden åkte vi på bilträffen som var vid ica maxi. När vi kom var hela parkeringen full av bilar och det blev en hel bilkväll med andra ord. Så roligt! Var hemma vid 01.15 eller något i den stilen.

Idag då: Vaknade vid 10 ganska så exakt, gick upp och tog en kopp te i lugnan ro. Denny sov över och när frukosten var avklarad var det bara att åka och fixa lite med att koppla in högtalarna i bilen och lite sådär. När klockan närmade sig 15.15 var det middag hos Pappan min och där bjöds vi på fläskkotlett, potatis, kantarellsås och grönsaker. Efter maten blev det någon timmes kortspel innan jag slutligen gick hem och hamnade framför datorn direkt där jag nu sitter och skriver detta långa inlägg. Så nu har ni fått hur min helg har sett ut i det stora hela och som ni kan se så har det hänt en hel del. Roligt om jag får säga det själv! :)
Kram

FRÅGA:
Har du haft en bra helg??

Kommentarer
Postat av: aLva

Hej Leia!

Det var ett tag sen, kommer du ihåg mig?

Jag är aLva som driver bokbloggen med det passande namnet 'inget liv utan böcker'.



Jag läste igenom gamla kommentarer och hittade dig. Fina bilder (som vanligt). Själv köpte jag en majblommskrans, men den ramlade bara av min jacka, tyvärr.



Kolla gärna inlägget om The Elephant House på min blogg, om du är ett Hp-fan. :)



// aLva

2011-05-19 @ 20:03:05
URL: http://ingetlivutanbocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0