Lördag 23 mars 2013

Dagens grönsaker.
 
God eftermiddag bloggen!
 
Loggar in här idag igen och skriver lite om vardagen för denna dag. Vaknade flertalet gånger inatt och hade glömt att det var just natten till lördag. Så jag satte mig upp och grep tag i mobilen för att ställa klockan. Efter det somnade jag om och vaknade och trodde jag försovit mig och kom på att det var just lördag och stängde av larmet på mobilen. Tur i oturen, för jag hade inte velat att den ringde innan klockan var halv 7. Vaknade ändå skapligt pigg och utvilad vid kl 09. Känns skönt att i alla fall ha fått det tillbaka till det normala. Jag är ingen person som tycker om att sova bort mina dagar, inte ens när jag är ledig.
 
Hängde upp tvätten som tvättades igår så det doftar av tvättmedel i hela lägenheten. Dammsugade också en runda så nu är golven till hälften rena. Skulle behöva dra ett varv med moppen också, men det får bli efter all snö smält ordentligt och inte planerat att komma tillbaka mer förrän i december. Och nyss har jag hackat lite grönsaker, för vi ska äta det som vi kallar för bacon enchiladas. Nu är det ju inte riktigt enchiladas, men vi byter mer eller mindre bara ut köttfärsen mot bacon, creme fraiche, grönsaker och tacosås till det. Har ni inte testat det så är det dagens mat tips!
 
Efter maten blir det som vanligt att sjunka in i spelets värld för absoluta avkoppling!
 
FRÅGA:
Brukar du vakna tidigt eller sent på helger??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0