Lördag 1 augusti 2015

Bilder från årets Stockholmresa!
 
Hej bloggen!
 
I söndags åkte vi iväg till sthlm och kom hem i tisdags. Jag, pappa, Nall och Mats. Bodde på hotell och hade det allmänt bra. Man blir verkligen bortskämd med att bo på ett sånt ställe. Kan lämna det lite hur som helst och kommer tillbaka och det är nystädat och fint. När vi kom upp i söndags började vi med att lämna väskor och annat för att sedan bege oss till gamla stan för att äta mat.
Det fick bli pizza och efter det åkte vi ganska direkt över till gröna lund. Köpte ett åkband även om jag från början nog kände att det inte kommer bli så mycket åkande. Men med facit i handen så gjorde jag rätt i åkbandet. Åkte nästan hela tiden fyra timmar i streck, bortsett från en paus med en god drink. Åkte popexpressen en hel del gånger, en lagom karusell i min smak. Men även kvasten och den blå bergochdalbanan. Den sistnämna dog jag i varje gång typ. Jag är ju så himla höjdrädd. Trots detta åkte jag den hela fem gånger. Så det var ju helt klart en lyckad karusell dag!
 
Måndagen åkte jag och Nall tunnelbanan ut till naturhistoriska museet, passade på att se på lite uppstoppade djur och annat märkligt. Bion är ju självklart ett måste där. Istidens jättar blev valet, mest på grund av tiden som filmen gick. Filmen får godkänt, den var intressant, men måste nog tyvärr säga att filmerna var bättre förr. Det är ju upplevelsen och känslan av att "åka med" som man vill ha och det är det lite i, i dagens filmer. Så bättring Cosmonova! 
Resterande av måndagen spenderade vi i lite affärer och kom på den inte så briljanta idén att bada pool och bastu på hotellet. Köpte några cider innan. När vi väl kom dit var vattnet alldeles för kallt och sen fylldes det på med folk så det gav vi upp rätt snabbt. Hamnade på hotellrummet där vi pratade och drack cider istället. Trevligt avslut på en bra dag.
 
Tisdagen hände tyvärr inte så mycket. Åkte för att för andra dagen i rad att äta pasta på goda pasta stället som har blivit en favorit i Stockholm när det kommer till mat. :) Efter maten kände vi alla att vi nog var klara med Stockholm för den här gången så vi begav oss till bilen som vi tidigare på morgonen packat med våra väskor och åkte hem. 
Var en mycket bra resa och jag längtar redan lite till nästa gång. Mest för att jag känner mig så hemma när jag väl är där. Storstan passar mig!
Kram
 
Fråga:
Gillar du att åka karusell??

Kommentarer
Postat av: Plague

Ja älskar åka karuseller. Frittfall!

2015-08-01 @ 17:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0