Torsdag 2 augusti 2012

God dag bloggen!

Var ju återigen ett tag sedan jag bloggade, men jag har ju ledigt och har hittat på lite saker. Så har i alla fall försökt att ta vara på denna ledighet som snart tyvärr är över. Bland annat så har jag varit i vår vackra huvudstad Stockholm med pappan min och G. Var minus ett olyckligt missförstånd en mycket trevlig helg och jag ville inte åka hem när det väl var dags. Här kommer en hel del bilder från helgen i Stockholm!


Två bilder från hotellet, ett plus för väldigt trevlig barpersonal! Någon blomma fick vara med här också.. Från en annan plats dock.


Bilder från både fredagen och lördagen i en mixad blandning. Drinken längst ner får tummen upp!

Fredagen handlade mest om att komma iordning på hotellet men även en liten sväng i gamla stan, ett måste när man ändå åker till Stockholm! Måste säga att huvudstaden verkligen har en helt annan atmosfär än här hemma i Norrköping. Skulle lätt kunna bo där mest med tanke på att jag älskar storstadsliv. 

Under lördagen blev det ett par timmars shopping och skoletande innan jag tillslut hittade några som fick duga. 600 kr gick de på plus en spray som de skulle ha för att hålla sig fina.. Skulle velat hitta lite kläder också, men det får bli en annan gång, tiden räckte inte riktigt till.


Bilder från lördag och söndagen, även de blandade. Gröna lund blev det som ni kanske förstår under lördagskvällen..

På lördagskvällen åkte vi över till Gröna Lund där jag åkte en karusell, smakade sockervadd, en rosa såklart, och varma chips. Sockervadden smakade som jag kom ihåg det från när jag var liten.

På söndagen var det efter hotellfrukosten packa som gällde och sedan åkte vi iväg en tripp till slottet. Har varit där när jag var liten och gått omkring och tittat. Måste ju säga att det är mäktigt, rummen därinne likaså. Var inte så många rum av de som fanns där som man fick se, så det hela var ju över på ungefär en timme. Blev en snabb fika innan vi packade in oss i bilen och åkte hem för den gången. Tack Stockholm för den här gången!

Idag då. Vaknade och drack direkt en kopp te för att sedan ta Gubben (hunden) ut på en långpromenad för tredje dagen i rad, känner mig lite stolt, idag helt ensam dessutom då alla jobbar. Bra med motion, mer sånt. Och gäller att passa på medan man har ork och det är skapligt väder. Tog ett tag att förbereda och fixa bilderna till det här inlägget. Så nu ska jag vila lite och lyssna på musik, tror det får bli Michael Jackson, innan jag ska förbereda och laga middag.
Kram!

FRÅGA:
Har du åkt karusell i år??

Kommentarer
Postat av: josefine

ser väldigt härligt ut :)

2012-09-01 @ 21:16:09
URL: http://owlschool.blogg.se
Postat av: LIENE

Åh, underbart med Stockholm!

2012-09-13 @ 08:00:50
URL: http://lienes.blogg.se
Postat av: Signe Bergström

Jag har ju faktiskt åkt karusell iår. Synd.

2012-10-16 @ 17:06:07
URL: http://signebergstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0