Fredag 8 augusti 2014

 Bilder från gårdagens kolmården!
 
God förmiddag bloggen!

Igår var dagen som har varit planerad i ungefär en vecka, nämligen en dag på kolmården!  P:s dotter ville att jag skulle följa med och så blev det. Så det var alltså jag, P, hans dotter och hennes syster som hade en heldag där på kolmården. 
När vi kom dit började vi gå ganska så direkt mot delfinariet där det också skulle vara en säl-show med kapten sjösjuk. Lite rolig var han allt och roligt att se en säl-show. Jag har aldrig sett en förut, har alltid missat den. Och självklart var kaptenen tvungen att plocka en krake från publiken, tur att det inte var jag! :)
Efter sälarna gick vi direkt mot delfinariet i hopp om bra platser. Just det, vi fick nog de allra sämsta platserna jag någonsin haft därinne. Så himla mycket folk och vi placerades allra längst bort in mot väggen. Kan ju säga att jag var bra avundsjuk på de som hade fått platser där delfinerna kom och visade upp sig. Delfin-showen var bra, bättre än sist trots de dåliga platserna, synd bara att det bara är runt 20 minuter...
 
Därefter blev det en enkel lunch, pommes, dipp och läsk, och sedan direkt till linbanan. En väntan i kö som tog runt 40 minuter skulle jag tro och själva linbanan tog 28 minuter. Själv tycker jag det var bättre när man fick åka safari med sin egen bil bland djuren, för linbanan är lite väl högt upp för att man ska kunna se på djuren riktigt nära. 
 
Efter linbanan var det bara att gå och se på resten som vi inte hade sett, bland annat de söta surikaterna. De lekte för fullt när vi kom dit och var precis vid glas staketet vid oss. Ville gärna ta med en hem. :)
 
För att sammanfatta gårdagen så kan jag säga att det var en toppen dag! Helt perfekt väder, soligt och lagom varmt. Mycket motion och söta djur. Perfekt för formen och humöret. ;)
Kram
 
FRÅGA:
Har du varit på kolmården??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0