Tisdag 30 september 2014

Fördrink hos mo i lördags.. blueberry margarita!
 
God eftermiddag!
 
Jag vet inte vad det är med mig nu för tiden, men i torsdags ringde jag in mig sjuk till jobbet igen. Dels för bland annat ryggont. Nu har jag fått mer bärande uppgifter bokstavligt talat, trots det att jag sagt att det är för tungt för mig. Vet inte hur de tänker. Sen är det lite andra saker som har varit stressande där. Nu de senaste dagarna har jag varit hemma och tagit det lugnt. I alla fall för det mesta.
 
I torsdags åkte vi på eftermiddagen och köpte en "ny" bil till mig, en volvo s70 som dock behöver fixas till lite i lacken. Eller rättare sagt så köpte min snälla pappa bilen till mig. Tack pappa <3 !
Lack och annat ska fixas till med start från nästa vecka. Annars är det lite små grejer jag ska göra på den, bland annat svarta rutor. I övrigt verkar det vara en bra bil och ser precis ny ut invändigt. Så jag är helt klart nöjd.
Har önskat mig en sådan bil långt innan jag köpte min 850, men då hade jag helt enkelt inte råd. Och nu när min 850 är skrotad så behövde jag ju en ny bil. Tanken var ju egentligen först att pappa skulle köpa en ny bil, men efter att bilen han tittat på blev såld så fick han beslutsångest och kom på idén att han skulle köpa en bil till mig istället. Sagt och gjort och vi var båda nöjda med hur det blev. Han fick behålla sin och jag fick en s70.
 
I lördags var det fest, Nalls systers 50 års fest och jag var mer eller mindre tvungen att följa med. Inget jag kände för alls, och ännu mindre ju längre dagen gick. Vi var bjudna till min moster och B för lite fördrinkar och en stund innan vi ens kom iväg dit hade jag en hemsk huvudvärk. Tack och lov för att drinkarna tog bort den. Festen hos hans syster började bra och var supertrevlig med karaoke, ända tills en av Nalls kusiner började tjafsa med mig. Det kom som en blixt från klar himmel då jag inte ens pratade med människan. Då fick jag nog och valde att ringa efter skjuts. Men i det stora hela var det en bra kväll. Tack!
 
Hade egentligen tänkt åka och jobba idag, men kände mig inte riktigt bra igår av lite olika anledningar, så frågan är om jag ska bli hemma min sista dag imorgon eller om jag ska åka och jobba istället. Tror det bästa är att ställa klockan och se hur det känns imorgon bitti.
 
FRÅGA:
Tycker du om fester??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0