Tors 24/12 2009 - Julafton

God Jul Alla!

Förberedelserna inför julen började väl inte direkt som jag tänkt mig. Igår när vi skulle klä granen lossnade flera grandelar från den. Vi har en plastgran och egentligen är det inte så konstigt att den börjar ramla sönder och samman. Den granen är nog runt 20 år gammal. Så det var bara att ge upp för kvällen med granen. Jag vågade inte klä den ifall det skulle hända något.

Idag på förmiddagen åkte vi till Morfar och hälsade på. =) Trevligt.
Dit kom även L och Moster. Hann dock inte umgås med dem så länge eftersom de kom dit lite senare än jag och Nall, vi var nämligen tvungna att åka på julgransjakt efter en ny plastgran. Lättare sagt än gjort en julafton. Fick åka till de enda ställena som hade öppet. Först rusta där jag sett att de haft skapligt fina plastgranar. Där var de såklart slut. Så vi chansade på ÖB, och där hade de en billig gran som fick följa med hem i sista minuten. Så nu är den klädd.
Till skillnad från våran gamle gran som gick sönder är den inte alls lika fin och tät. Men den duger gott och väl i år.

Var ju även bjuden till G på julmiddag. Det var trevligt faktiskt. Var länge sedan jag var hemma hos G så kom knappt ihåg hur det såg ut där. Men jag blev faktiskt positivt överraskad över hur bra planerad lägenheten var mot vad jag kom ihåg den. Tack för dagen!

Imorgon ska här firas jul med släkten. Nu börjar sagan om ringen andra delen. Så den ska jag se på nu.

God Jul!
Kram





Blev inga bra bilder på granen. Ser ju knappt pyntet & de röda kulorna. =/
Får se om jag orkar ta en ny bild imorgon eller så som gör granen mera rätt-
vis. Den är finare i verkligheten som sagt var. Så var det med det. God jul!


Kommentarer
Postat av: Anonym

lät som en underbar julafton :')

vad fick du då?

2009-12-24 @ 22:15:56
URL: http://jagkallaslilljosse.blogg.se/
Postat av: SANNA

Fin gran. :D

Våran ser lite konstig ut, haha.

2009-12-24 @ 22:58:33
URL: http://sannapauliina.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Åh nej, synd att granen verkar ha sett sina sista julaftnar nu. :( Men tur att ni fick tag i en ny!



Yey för Sagan om Ringen! :D

2009-12-25 @ 19:06:51
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Lenna

det är bara bra ;) jag sitter och pluggar xP hur e det med dig? :)

2010-01-04 @ 15:53:06
URL: http://lenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0