Onsdag 25 december 2013

Bilder från julen detta 2013! En helt underbart mysig dag med nära och kära!
 
Hej bloggen och god jul i efterskott!
 
Tänkte bara berätta lite om gårdagen till ära,den dag som är den allra mysigaste på hela året, nämligen julafton! Förberedde flera dagar i förväg med någonting, lite i taget, så som städning och matlagningen. Samtidigt så tog jag det inte så seriöst med att allt skulle vara perfekt när alla gäster skulle komma och jag tror att det mycket tack vare det blev så lyckat!
 
Alla kom hit till kl 14.00 och då var maten klar (till skillnad mot förra året då min stackars farmor fick hjälpa till med maten för att Nall som skulle gjort det var och hämtade folk). Så det var bara att sätta sig till bords och äta. Gott, även om jag inte varit särskillt sugen på julmat alls denna jul. Nästan all mat gick dessutom åt också, skönt det så man slipper äta julmat i flera dagar. ;) Efter maten blev det som vanligt kalle anka! Det är något man inte får missa, mycket av ren tradition men också för att det är lite mysigt att titta på tillsammans. När kalle anka var slut för detta år så spelade vi det vanliga julklapp spelet där man kan vinna sig en klapp. Och även våran sötnos Gubben fick sig en julklapp (hundben) som han öppnade alldeles själv!
Oftast är det bara saker som är bra att ha som är köpta till vårat julklapps spel och så även i år. Vann hela tre saker, diskmedel, vinöppnare och så choklad. Och trots att vi egentligen slutat med julklappar så fick jag ett presentkort av min snälla faster, pengar av farmor och farfar och så pengar av min kära pappa. Perfekt när det snart är nyår och man gärna vill ha något nytt att ha på sig. :) Sen planeras också ett inköp av en garderob.. 
 
Senare på kvällen när de första gästerna åkte hem så ringde grannen och undrade om hon inte kunde komma över med sin pojkvän för spel och sällskap. Och så blev det. Spelades monopol där jag slutade som 3a. Inte världens bästa insats med tanke på att vi var 4 st. Men det var trevligt och det är huvudsaken!
 
Nu blir det bara att ta det lugnt resten av kvällen!
Kram
 
FRÅGA:
Hade du en bra julafton??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0