Torsdag 2 januari 2014

 
Fördrinken serverades i liten glasflaska, rolig idé! Nytänkande är bra.
  
Hej bloggen! 

var vi framme vid ett helt nytt år, som jag hoppas på blir bättre än förra. Även om 2013 var ett bra år på många sätt. Fast att hoppas på att det blir ännu bättre kan man ju alltid göra.
Det blev inget skrivande i bloggen igår, jag var lite för seg sedan nyårsafton även om jag var den enda (?) som var uppe skapligt tidigt. I alla fall i min omgivning. Så istället gick jag igenom alla bilder, runt 147 stycken tror jag det var. De flesta bilderna är borta dock, fick radera en hel del, men så är det alltid om man försöker ta en bra bild på sig själv så blir ju ungefär 99% inte vidare bra.
 
Nyårsafton: Innan pappa och P kom ner till Nall innan vi skulle gå så gick jag till moster för att hjälpa henne förbereda nyårsmaten. Kan säga att jag blev lite chockad när det mesta var klart och allt jag fick göra var att servera sen när de andra hade kommit och det var dags för mat. 
Det blev som jag berättade en trerätters meny. Förrätten bestod av en avokadohalva, någon form av räkröra och en laxskiva. Till det en skiva citron. Jag som annars inte gillar skaldjur alls, tyckte det var gott. Citronen satte smak på det.
Huvudrätten var en potatisgratäng med ox och fläskfile tillsammans med black and white sås och grillade grönsaker. Hur gott som helst, synd bara att man var lite väl mätt efter förrätten för att nästan direkt äta huvudrätten. Blev lite för tätt inpå, så orkade inte äta upp allt. Efterrätten blev lakritspannacotta med jordgubbar. Gott och väldigt annorlunda! En av de stora anledningarna till att fira nyår hos mo och B. Alltid så himla god mat där. 
Vid tolvslaget gick vi alla ut med ett varsitt glas med champagne med jordgubbe, extra långa tomtebloss och såg på alla fina fyrverkerier. Vid tider som dessa önskar jag att jag hade en systemkamera. Fyrverkerier blir verkligen en enda röra på min och vet inte om jag kan göra något åt slutartiden.. 
Det var hursom helst en väldigt trevlig kväll och vi kom inte hem förrän vid 04 tiden. Där har ni min nyårsafton i det stora hela.
 
FRÅGA:
Hade du en bra nyårsafton??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0