Lördag 2 januari 2016

 Bilder från julafton. :)
 
Hej bloggen och gott nytt år!
 
Jag har verkligen haft lata dagar nu ett tag sedan julafton (om man inte räknar in nyårsafton som firades här hemma denna gång, men det blir ett annat inlägg). Även om detta kanske är i senaste laget så är här några bilder från julafton 2015. Den firades i vanlig ordning nu för tiden här hemma och jag stod för den mesta matlagningen. Mest för att det är smidigt och vi brukar försöka att inte ha allför mycket mat. Man tänker när man lagar i ordning den att oj vad lite det ser ut, men när alla väl tagit åt sig så ser man hur mycket mat det faktiskt finns. Inte direkt att man tar några mängder när där finns så mycket som ska på tallriken.
 
Alla kom hit i alla fall vid 14-tiden på julafton där vi började med att äta mat och sedan såg vi såklart på kalle anka. Ett måste varje julafton, inget som man blir för gammal för. Tror nog att de flesta håller med. :)
Därefter blev det fika med lite gott till innan vi började med julklapps spelet. I år var det extra mycket paket under granen för att jag hade sagt att alla skulle ha med sig två paket var. Lite roligare när det finns lite mer att spela om. Vann i alla fall choklad och tvål. Vi köper aldrig något dyrt utan det ska bara vara mest för skoj. Efter spelet var det mest prat och lite tv tittande innan alla utom Barbro begav sig hem vid 19-tiden. Den sistnämnda lämnade vid 22-tiden. Och då var det bara tid för lite mys innan sängen kallade.

Så nu har ni fått veta lite om hur min jul 2015 var. En av de bästa skulle jag vilja säga. Det kanske inte låter som det bara genom att läsa, utan man måste nog ha varit här för att förstå.
Kram
 
FRÅGA:
Hade du en bra jul??

Kommentarer
Postat av: Sandra'

härliga bilder gumman :)
vad bra att ni haft en bra jul :D
jag hade också en bra jul!

2016-01-03 @ 16:44:46
URL: http://miinvardaag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0