Måndag 4 januari 2016

Roligare bilder än såhär blev det tyvärr inte från nyårsafton.
 
Hej bloggen!
 
Här ovan är då lite bilder från nyårsafton. Matbilder återigen jag vet. Fast det är ju så enkelt att fota och det var första gången som jag provade på att göra en tre rätters middag. Efterrätten hamnade tyvärr inte med på bild och det var nog likabra det för jag gjorde en pannacotta med bärsås och jag råkade lägga på dekorationen alldeles för tidigt så den smälte typ in i såsen, såg inte så roligt ut.
 
Hursom helst. Nyårsafton firades ju här hemma detta år på grund av lite tråkigheter som hänt. I vilket fall som helst så måste jag säga att det blev väldigt lyckat trots mycket slit. Lyckades tajma in maten så att det blev klar lagom till att vi var klara med förrätten. Så nu när jag vet lite mer om hur lång tid allt tar så tror jag nog att det kommer att gå ännu bättre nästa gång om det nu blir en sådan här. 
Förrätten bestod av en avokadohalva, räkröra och kallrökt lax till, som serverades med en skiva citron. Huvudrätten var en klassisk potatisgratäng med ugns stekt fläskfilé, till det bea sås och även baconinlindad sparris. Efterrätter blev som jag nämnde en vanilj pannacotta med bärsås. Fick mycket beröm för maten!
 
Kvällen spenderades i alla fall med pappa, Nall, Barbro och så Patrick. Efter maten spelade vi rappakalja. Ett jätteroligt spel där man ska ljuga och få de andra spelarna att tro på din lögn. Där finns såklart ett rätt svar, men det är inblandat med de falska. Ju längre in på kvällen vi kom, desto sjukare och roligare blev svaren. Har ni inte spelat det, så är det ett hett tips ifall ni tycker om sällskapsspel! 
Kram
 
Fråga:
Hade du en bra nyårsafton??

Kommentarer
Postat av: Sandra'

vilka fina bilder :) maten såg ju riktigt god ut!


Svar: Man tackar! Härligt att du med hade en bra jul :)
Leia

2016-01-04 @ 13:31:46
URL: http://miinvardaag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0