Söndag 17 juli 2016

 Några bilder från vårat sommarställe i skärgården! Härliga dagar hade vi.
 
God eftermiddag bloggen!

Tänkte idag slänga in ett inlägg om lilla landet resan. Vi åkte i tisdags och kom hem i torsdags kväll. 
När jag vaknade på tisdagen och såg ut genom fönstret blev jag lite osäker på om jag verkligen ville åka ut till landet, vårat sommarställe ligger ute på en ö i skärgården. Fast eftersom det redan var bestämt så var det bara att åka. Vi (jag, Nall, Barb och pappa) hade en väldig tur med timingen eller vad man nu ska kalla det. För bara ca 20 minuter efter att vi hade kommit ut dit började det spöregna. Och så höll det på resten av dagen ända till sena kvällen. På kvällen spelade vi även kortspel och yatzy.
 
Onsdagen hände inte vidare mycket på alls, låg och solade mest hela dagen, spelade kort, och tog det allmänt lugnt. Älskar att sola, värmen är så skön!
 
Torsdagen så hjälpte jag pappan min att klippa gräs från huset ner till sjön och sen hela vår tomt vid huset. Tänkte att eftersom han lagat mat alla dagar kan jag lika gärna hjälpa till med något så han slipper göra precis allt själv. Var ganska bra träning skulle jag tro, för på sina ställen där gräset växt mycket var det rätt tungt att få igenom gräsklipparen plus att det var strålande sol ute. Förena nöje med nytta är ju aldrig fel. Sol och jobb med andra ord :)
 
I fredags träffade jag Daniel. Vi hade planerat in en liten vin och filmkväll eftersom det var ett tag sedan vi sågs. Senast vi sågs var i mellandagarna, så det är ju alltså ett halvår sedan. Det var trevligt och vi såg någon vampyrfilm från 80-talet som skulle vara superläskig då, men som jag bara satt och skrattade åt. :) Den var lite rolig. 
Kram
 
FRÅGA:
Gillar du att vara ute på landet??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0